Sider

mandag 12. desember 2011

Appelltrening... urk...

I dag har jeg vert i Nygårdsparken (den delen av parken som narkisene ikke er) og trent på "kontakt", "fri ved fot" og "apport". Vi begynte med fri ved fot...Plumbo mister FORT interessen og glemmer hva vi holder på med... her krydde jo med ender, måser og duer... + folk og andre hunder. Men men... vi jobbet på og iløpet av den tiden vi holdt på såg jeg en viss forbedring. på slutten kunne jeg gå tre-fire steg og holde kontakten. Her har vi absolutt laaangt igjen, men dette skal vi klare!
Jeg hadde glemt å ta med noe hun kunne apportere men Nygårdsparken er jo Nygårdsparken så jeg fant en tom "hallemann" flaske (plast) som hun apporterte og avleverte en 15-20 ganger. Hun misset kun 2 avleveringer der hun var litt kjapp å spytte rett foran meg. Dette er jeg veldig fornøyd med. Lillegull er jo bare 4 mnd gammel og hun har jaggu meg lært mye den tiden jeg har hatt henne.
Skal prøve å få trent "fri ved fot" hver dag denne uken. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar