Sider

søndag 13. november 2011

En lærerik dag med asfaltspor.

November 2011.

I dag var det tid for å trene spor på Lagunen igjen. Jeg la 5 spor til Plumbo, alle på asfalt. De to første sporene virket hun litt rusten på. Ble lett forstyrret av fugler, boss og biler. Det tredje sporet gikk mye bedre. Her jobbet hun godt med fint drag i linen og nesen godt klistret i asfalten. Spor 4 ble jeg observang på at poden sjekket ut alle hvitstripene (oppmerkede parkeringsfelt) og jeg skjønte da at jeg var gjennomskuet så spor 5 ble helt uten holdepunkter i asfalten. Det var mye god læring i dagens trening. Jeg lærte å lese hunden og hun lærte at mamma legger ofte spor på de hvite stripene og langs murer. Heretter kommer hun ikke til å få denslags å gå etter. Nå er det på tide å gjøre det vanskelig! :)
Jeg trente også på innkalling og jeg må si jeg ble strålende fornøyd når Christian ropte på henne, hun durer avgårde og når hun er midt mellom oss og jeg roper så snur hun og velger meg. Det er jenta si det!
Prøvde meg også på apport (det har vi bare trent inne), fikk kastet så langt en slækk kvinnearm klarer å kaste og Plumbo apporterer og leverer i en fei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar