Sider

fredag 6. januar 2012

Det går på frem...

Hei igjen.
På mandag var vi i Hausdalen. Vi startet treningen med fellesdekk og lille Plumbo lå som støpt. Tenker at nå er det på tide at jeg begynner å gjemme meg litt.
Vi trente på rundering også. Jeg ser resultater av åpen melding treningene vi har hatt tidligere. Så og si ingen hopping eller napping i klær.

På torsdag var vi på Korsneset. Begynte som vanlig treningen med fellesdekk. Det hadde hagglet så det var isete og kaldt underlag. De første minuttene lå Plumbo fint men så valgte hun å ligge i en rar sidestilling. Det virket på oss som om hun ble for kald på magen og tok sideleie for å komme unna kulden. Jeg tok henne selvsagt opp og hun fikk sin belønning. (jeg vil ikke at fellesdekken skal bli noe negativt).
Vi trente rundering også. Rett ut med lydpåvirkning. Hunden suser avgårde, jobber godt og effektivt. Hun er ifølge figurantene lynkjapp å komme i hals. Vi hadde sittende figuranter, stående med ryggen til (ansiktet inn mot en fjellvegg så det var ikke mulig for hunden å se ansiktet), og figuranter helt ute på hundremetern. Plumbo leverte sakene alle gangene. Hun virker å ha fått litt mindre vannskrekk nå. Hun krysser iallefall alle bekker uten problem. Så og si ingen hopping eller napping i dag heller og det er godt å se utviklingen.

Eneste negative er at hodelykten min røk :(  buuhuuu.... så da må jeg male flere skilt så jeg får råd til ny :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar