Sider

søndag 18. mars 2012

En artig trening i dag.

I dag har vi vert på Osterøy og trent. Det var case i dag igjen (heldige oss). Tre savnede personer og 5 hundeførere. Vi fikk tildelt hver vår teig å avsøke, og denne gangen var det helt totalt ukjent terreng for oss alle sammen. Teigene var svære 500*600 meter og særdeles bratt og skrentete.
Vi begynte å rusle i retning vår teig og når vi var 25meter fra hjørnet på teigen sleit Plumbo seg ut av hendene mine og stupte ned i grøften fra trakstorveien vi gikk på. Og der låg en sekk! Plumbo meldte som en gud. Oppi sekken låg festlige oppgaver jeg måtte løse ved hjelp av kart og kompass, og det var da jeg kjente hvor deilig det var å ha en hund som kan ligge stabilt i dekk.
Så begynte vi å avsøke teigen vår. Det gikk oppover og oppover og det var mer enn èn gang at livet mitt hang i en blåbærbusk. Jeg gikk med full oppakking på ryggen (aksjonssekk),radio,kart og kompass, gps og sporsele dinglende fra vesten. En er liksom ikke like mobil og smidig som ellers på treningene, så i dag kjente jeg kroppen fikk orntli bank. Vi fikk bare grovsøkt teigen pga mye skrenter og ellers farlig terreng, men det var heldigvis ingen mennesker å finne.
I dag fikk jeg kjenne på dette med motivasjon for både meg og hunden. Vi klorte oss frem i hardt terreng i 2 1/2 time og tilbakelå knappe 6,5km.
Vil også si tusen takk til Jan Inge og Marius for fint opplegg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar