Sider

søndag 4. mars 2012

Jeg tar av meg hatten for Plumbo i dag.

Jeg sier bare OMG! I dag var en rå dag på trening. Det var lettskyet/pent i dag og perfekte sporforhold. Jeg fikk Kalandlagets beryktede Jørgen til å legge spor til Plumbo for meg. Jeg ba egentlig om 600meter, men for å nytte terreng og for å få slutten nærmere sivilisasjonen så ende sporet på hele 1,3Km. Jeg tenkte med meg selv " Ja, ja. Dette går aldri. Hun klarer ikke holde konsentrasjon og motivasjonen oppe så lenge". Men som så mange ganger før så tok jeg feil!
Vi hadde en flott sporstart der hunden var på sporet FØR vi var kommet til merkebåndet. Og avgårde gikk det. Ramlet av 2 ganger. Ene gangen måtte jeg kikke på GPS`en for å finne tilbake til sporet, og andre gangen såg jeg hvor sporlegger hadde dradd av stien, men jeg ville la hunden få erfaring med å ramle av og måtte lete opp igjen sporet. Dette gikk strålende. Hadde ett enormt bra drag i sporlinen hele veien, og jeg fikk noen blikk av Plumbo som sa " Atte gamla, kommer du eller?".
Det var terrengskifte ørtenhundredeoggammelost mange ganger. Vi har sporet oss gjennom kratt, over bekker, gjennom hogstfelt (der alle de visne kvistene ligger strødd så fremkommeligheten er særdeles dårlig), på kryss og tvers og langs med gjørmete "skogsveier", over myr og over skogbunn. Ett utrolig artig spor med mye variasjon. Jatakk til flere sånne suksessfulle dager :)  Og hipp hurra for lille Plumbo som er så knuuusegod!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar