Sider

lørdag 10. mars 2012

I dag har jeg lært masse!

En liten peanøtt som er sliten etter trening.

I dag har vi vert ved Fana kirke og trent.Det var case med innbakt orientering. (Mrk vi fikk ikke lov å ha med GPS i dag til min stoooooore skuffelse :p )Vi fikk tildelt våre teiger og jeg startet med godt mot. Hadde ikke gått lenge før Plubo forsvant ned en liten skråning og halset på en gjenstand! Fikk meldt inn til KO at jeg hadde gjort funn, og oppi baggen var det forskjellige oppgaver jeg måtte finne ut av ved hjelp av kart og kompass. Da dette var gjort fortsette vi å gjennomsøke teigen. Det gikk ikke lenge før hunden drog meg bort mot ett bygg og har du sett, der stod det jaggu meg en figurant. Han kom meg gående i møte og Plumbo ville derfor ikke melde på ham. Sendte hunden på ham igjen og da meldte hun flinke lille pia mi. Meldte inn funn nok en gang og tenkte; "ahhhh, nå kan jeg senke skuldrene og kose meg resten av teigen". Og det gjorde jeg. Vi ruslet videre og søkte. Jeg prøvde å sende og styre Plumbo og til min store overraskelse så fungerte dette fint. Inn under bygg, inn i "huler", opp bak hauger og ned langs elv. Hun gjorde akkurat som jeg bad om og det var en herlig følelse av kjemi med min hund. Da vi hadde søkt ett stykke til raste skinnet avgårde opp mot ett bygg og rundet hjørnet. To sekund senere halset hun... WHAT??? tenkte jeg... noen stakkars unger som har kommet inn i teigen min kanskje?  Neida, enda en figurant som var glad for å bli funnet av den ikke så veldig lavmælte Plumbo. Meldte inn funnet mitt og fikk denne gang lov å returnere til KO. En virkelig strålende trening for både meg og hund, og ett glimrende opplegg som jeg vil takke Jørgen og Alexandra for. Uten våre fantastiske lagkamerater hadde vi aldri blitt flinke hundeførere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar