Sider

torsdag 22. mars 2012

ÅÅÅÅÅ... for en herlig dag!

Fra dagens fellesdekk.


I dag har vi vert på Vannverket å trent. Det var for en gangs skyld opplett i dag og vi begynte treningen med fellesdekk. Jeg gikk i skjul i dag og hundene låg over 10 minutter uten å mukke.
Jeg trente også litt halsmelding på gjenstand med fokus på å få vekk napping/filleristing av myke gjenstander. Hadde med type voldsalarm for å avlede hunden når hun napper og dette fungerte veldig. Hun mistet fort fokus på ugangen og kom i hals.

Og til slutt så gikk vi spor. Jan Inge var sporlegger for første gang for Plumbo. Jeg ønsket 500 meter langt spor med 3 gjenstander. Sporet ble rett over 2 timer gammelt. Jeg har ikke gått så "gamle" spor på leeeenge og det kjenner jeg nå at jeg angrer på. I dag hadde jeg en hund som gikk i vanlig gangfart, med snuten klistret i bakken. Hun er ærlig når hun ramler av og søker effektivt opp igjen sporet. Hun fant alle tre gjenstandene. Rotet litt i en u-sving (mulig jeg har dradd henne av her) før hun gikk perfekt spor heeeelt til tennisballen i slutten. Hadde gps`en ute av lommen kun èn gang og det var ved u-svingen når jeg skjønte at vi var ramlet av. Utrolig god feeling å stole på hunden!

I love my dog!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar