Sider

lørdag 14. juli 2012

Runderingsgullet. Førdesamlinga 2012.

Hei igjen.

På torsdag var vi på Bontveit og trente i ny runderingsløype. Jeg og Plumbo fikk være med på noe som for oss var helt nytt og suuupermotiverende!

Jeg og plumbo + Alexandra og Zalto runderte SAMTIDIG! Jeg tenkte ja, ja... min hund kommer vel bare å løpe etter din hund og ødelegge... men neida. Lillegull hadde noen nydelige slag i ett heidundranes tempo og meldte på alskens underlige figuranter (takk til Nina og Jørgen).
Jeg fikk nytt mot og kjente jeg fikk god tro på hunden videre!

I dag har vi vert på Vannverket og trent.
Det ble spor, med Alexandra som sporlegger. (Her har jeg en psykisk sperre på at min hund ikke kan gå spor etter henne for det har ikke gått så bra tidligere). Sporet var 700m langt, 3 timer gammelt og hadde 5 gjenstander (type korker fra melkekartonger) + slutt. For å si det sånn dere.... vi kom tilbake med rubbel og bit! En utrolig hyggelig trening med gode lagkamerater.

Må blogge litt om foring også rett og slett for min egen del så jeg har å se tilbake litt på. Vi har jo hatt denne kløen på Plumbo nå i mange måneder. Vi har vert hos vetrinær og tatt ørten prøver, men vi ble ikke særlig mye klokere.
Jeg fikk nyss i at hunden kunne reagere på Vom og Hundematen, så derfor kuttet vi den tvert og gikk tilbake til pappkuler (tørrfor). Hun spiste ETT helt måltid av dette før hun gikk i streik... en uke gikk og hunden bare pirket i maten.... lite kult for meg som er i oppkjøring til B-prøver. Jeg trenger en hund som har energi, ikke ett utsultet pelsløst skranglebein av en hund. ( Det må også nevnes at kløen ble kraftig redusert!) Så what 2 do???
Vel, hunden kunne jo ikke sulte, så jeg bestemte meg for å prøve hvalkjøtt. Nå har hun gått på det noen dager og kløen er tilbake for fullt. Har nå kuttet hval for det tåler hun tydeligvis ikke. Prøver kylling/høns fremover og ser utviklingen an. Om det er noen der ute i den vide verden så har noen råd å komme med så pliiiis feel free to speak!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar