Sider

onsdag 26. oktober 2011

Høns er best i middagen.

 Asfaltspor på Steinestø kai.
 

Skulle gjerne fått snudd filmen så dere hadde sluppet kink i nakken, men jeg fikk det ikke til.
Hønsene vi møtte på.



Åi åi åiiii for en dag. Jeg tok turen til Steinestø i dag også. Begynte med to asfaltspor på kaien. Ca 250-300 meter lange til sammen. Det var kraftig pålandsvind som førte til sterk sidevind for Plumbo sin del. Hunden jobber godt her, litt ukonsentrert når blader og boss suser forbi men alt i alt en bra prestasjon av ett knøtt på 3 mnd. Så la jeg ett skogsspor til henne i ett terreng jeg kan gå i blinde. Jeg er oppvokst her på Steinestø og bodde nærmest i denne skogen :)
Jeg strakk strikken i dag, det ble ett LANGT spor for poden. Kan tenke meg en 5-600 meter, og hun hadde jo akkurat gått asfaltsporene. Men vi klinte til og hoppet i det. Vi fikk ett "fantastisk" sporoppsøk med naboens høns kaklende rundtom. Plumbo var svært nysgjerrig på disse lekre hønekotelettene som vandret rundt i sporet hennes, men når hun hadde fått kikke litt på dem valgte hun heller sporet.
I sporet var det vinkler, mye terrengskifte som mark, myr, skogbunn, sti og steiner osv...Jeg er strålende fornøyd og det er kjekt å se at all den tiden og energien jeg legger ned gir frukter.
Fikk ikke lastet opp skogssporet her så det finner dere på min FB.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar