Sider

fredag 7. oktober 2011

Tanker om utmarsjen.


Så var høsten kommet for fullt. Det regner stikker og strå døgnet rundt. Det blåser voldsomt og de usle varmegradene som er er ikke mye å skryte av, og nattefrosten har meldt sin ankomst.
Og det er da, når værgudene viser hva de er gode for det er da det er tid for utmarsjen! Utmarsjen er en del av grunnkurset i NRH. En skal da altså ut å rusle 5km i skogen. En skal bære med seg det en trenger av mat,drikke,klær,bivuakk ol. En skal lære seg å bruke kart og kompass + enkel innlæring av GPS. På ettermiddag/kveld er det opp med telt, koke seg noe mat og pludre litt rundt bålet før en kryper ned i soveposen (sammen med hunden).
Jeg gruer meg. Det er jo iskaldt ute og jeg er ikke noen telter av natur. Heldigvis har jeg med meg gode lagkamerater som alltid har litt godt humør på lur.

Ut på tur aldri sur!
Det finnst ikke dårlig vær ( bare lekke klær :p )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar