Sider

torsdag 3. mai 2012

Masse god læring!

På mandag var vi på Bontveit og trente. Det var Case igjen etter gammelt :)  Det var to som hadde gått tur i fjellet med hundene sine og som ikke hadde returnert til avtalt tid. De pårørende var bekymret og vi fikk vite hvor de hadde tenkt seg. Vi var 7 ekvipasjer som fikk tildelt hver sitt område å avsøke. Jeg og Plumbo ble sammen med Christian og Noia sendt langt innover i fjellet der vi skulle avsøke rundt ett vann (det var her turgåerne hadde tenkt seg den dagen). Vi avsøkte langs stien til vi kom til vannet, der delte vi oss og tok hver sin side for å effektivisere søket.  Da jeg hadde gått ett lite stykke langs vannet såg jeg en jakke henge i noen busker ovenfor meg, jeg trakk tilbake og opp i terrenget så Plumbo skulle få mulighet til å få jakken på vind, og dette virket. Hun slo noe enormt!!!  (Det skulle vise seg i ettertid at dette IKKE var jakken til våre figuranter så den kan ikke ha hengt lenge)  Vi trasket videre og kom til ett hus. Her tok vi ett sporoppsøk og lille Plumbo fant frem. Hun gikk sporet som en liten reser og i enden av dette sporet satt Alexandra og Gia (Gia synest ikke noe om at Plumbo kom inn i intimsonen deres så hun sa klart ifra om dette, men Plumbo brydde seg lite da det ramle ned en tennisball). Alt i alt en KANON trening, i nydelig vær og med gode lagkamerater :)
Bør vel også ha med at dagens case måtte løses med kart og kompass og at GPS kun var med i sekken som sikkerhet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar