Sider

lørdag 7. april 2012

En spennende dag i skogen.

I dag har vi vert på Vannverket og trent. Vi begynte med å gå ut spor for hverandre. Jeg ønsket 1km langt spor med 6-8 gjenstander. Liggetid 2t 45min.

Mens sporene låg og godgjorde seg i solsteiken trente vi appell. Jeg fikk gjennomkjøring på appelprøven. Fellesdekk - 5minutter. Godkjent.
Fri ved fot - Godkjent.
Apport- Godkjent.
Innkalling- Godkjent under tvil. Hun var rett og slett litt daff i gassen.
Vi har enda 6 uker på oss til Plumbo er 10 mnd og gammel nok til å prøve seg på orntli.

Så var det tid for spor. Det begynte rett og slett ikke så bra. Hun var mest opptatt av han som gikk ut spor ikke mange metrene unna meg. Hun var høyt oppe, og på overvær så det holder. Jeg tenkte at jeg fikk bare vente til han var sust godt avgårde på sitt spor (som jeg hadde gått ut). Vi prøvde oss på igjen men jeg synest Plumbo bare ville bort i det andre sporet... vel vel... det skulle vise seg når jeg kikket på GPS`en at vi har gått litt oppå hverandre ett stykke oppover, så ikke rart hundene rotet det til. Ett stykke oppi bakkene svingte sporene i hver sin retning og DA var det en liten peanøtt som fikk fart på seg. Hun gikk glimrende spor herfra. Fant gjenstander i bøtter og spann, og jeg fikk halsmelding på alle sammen. Det var en særs lykkelig hund som fant frokosten sin i slutten av sporet klokken 13.30 (tenker hun var innhul :p )
Brukte for første gang böcherselen. Resultat = brannsår etter sporlinen på begge bakbena. Tror hun må slutte å vimse sånn! Veldig fornøyd med dagens prestasjoner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar