Sider

onsdag 18. april 2012

Tidenes BESTE dag!

I dag har jeg vert i Nygårdsparken og trent på appellen. Vi har gått masse fri ved fot. fikk 10min fellesdekk. Og har trent innkalling, apport og på plass. Innkalling med en tennisball som hun måtte passere gikk så det suste. Egentlig var hele økten bare helt perfekt. Gikk fri ved fot innimellom en flokk kråker og måser uten at hunden engang tenker på råforing ;)
Er utrolig fornøyd med dagens økt. Det er tydelig at lillemor megynner å modne og sette seg....

Senere i dag var jeg så kjempeheldig at jeg fikk være med på opplegget "Veien mot A". Dette er ett opplegg for de som skal A-godkjenne eller re-godkjenne i år.
Det var "case" i dag. En suicidal kvinne i 50-årene hadde forsvunnet til skogs med hundene sine.
Vi skulle gå forfølgelsesspor etter henne med kjent sporutgang. Jeg var nr.2 i rekken og tenkte "Puh, da slipper jeg jaffal sporoppsøket", men hunden som var før meg var litt "ute" pga løpske tisper i nærheten, og der stod jeg da. "gulp".... Her må det presteres, og JA, jeg har prestasjonsangt. Jeg gikk i gang med sporoppsøk, og lille Plumbo fant. Hun travet avgårde og fant første gjenstand! så ble det mye bytting på å gå fremst. Jeg hadde noen ganger der de andre tre gikk motsatt vei fra meg, men jeg stolte på hunden min og det gav frukter. 5 gjenstander fant hun! + figuranten i slutten!  Tror det var hardt for min kjære samboer å se at den lille peanøtten min fønka bedre enn hans i dag :p 
Men skitt au. Jeg er SUPERSTOLT av dagens innsats!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar