Sider

fredag 20. april 2012

Ja,ja.. så har jeg skutt meg selv i foten...

I går var vi på Vannverket og trente. Det var mye på programmet. 3 appellanter, og en som skulle ta felt og mørkesøksprøver. Plumbo var så heldig at hun fikk være med på fellesdekken (men fikk den jo selvsagt ikke godkjent for hun er for ung enda).
Når de andre var ferdigtrent var det vår tur. Det ble nesten ny runderingsløype for Plumbo denne gangen, og det merket jeg. 3 tomslag og 5 funn hadde vi denne gangen. Hunden jobbet greit, og noen av figurantene låg minst på 70-80 meter så når jeg summerer alt i alt så var det ikke så værst økt. Tror det plutselige mildværet tok litt knekken på futten hennes. Hun har fremdeles veldig tykk underull og jeg kan bare tenke meg hvor varm hun var :)

I dag har jeg nok en gang vert i Nygårdsparken og trent appell. Begynte med en strålende økt fri ved fot. Så skiftet jeg til apportering..... begynte med apport av tennisball. Denne løper hun ut, henter, kommer på plass, sitter med i munnen helt til jeg tar den imot (helt etter boken).. MEN, jeg ble ganske lang i masken når det gikk opp for meg at denne lille prinsessen IKKE apporterer klesplagg lengre (type hals, lue, hansker) for de melder hun jo selvsagt på sånn som hun har lært at hun skal (i sporet). SHIT!!!!!  Det der kunne helst kommet ETTER at appellen var i boks! Får bare være forsiktig med gjenstander i spor fremover og generalisere "vanlig" apportering på gjenstandene i tiden frem mot prøven. Vi MÅ bare klare dette...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar